Search Button
 
all news

Subject:«Ειρωνική Ιστοριογραφία»: στην Τέχνη, την Εθνικότητα και τις Ενδιάμεσες Ταυτότητες

Η παρουσίαση της Sigal Barkai πραγματεύεται ζητήματα ταυτότητας ισραηλινών καλλιτεχνών που επέλεξαν να ζήσουν εκτός της χώρας τους ή να μετακινούνται από και προς αυτή και θέτει ερωτήματα σχετικά με τους τρόπους που οι περιπλανήσεις αυτές αντανακλώνται στα έργα τους. Η «Ειρωνική Ιστοριογραφία» είναι μια υβριδική νοοτροπία, που αναμιγνύει την κριτική ιστορικών αφηγημάτων που σχετίζονται με το κράτος του Ισραήλ με την καλλιτεχνική ειρωνική έκφραση.

Η διάλεξη θα ασχοληθεί με το έργο τεσσάρων σύγχρονων καλλιτεχνών, οι οποίοι παράγουν έργα με διάφορες τεχνικές, όπως βίντεο, περφόρμανς και εγκαταστάσεις. Η Yael Bartana, ο Erez Israeli και o Tamir Zadok είναι καλλιτέχνες που στα έργα τους ασχολούνται συνεχώς με την ισραηλινή εθνικότητα και την ιστορία χρησιμοποιώντας ειρωνικά στοιχεία. Σε σύγκριση, θα εξεταστούν τα έργα της Mika Rottenberg, που σήμερα ζει και εργάζεται μόνιμα στη Νέα Υόρκη. Την Rottenberg απασχολούν παγκόσμια κοινωνικά θέματα ενώ έχει παραμελήσει παντελώς τη συγκεκριμένη εθνική ταυτότητα. Όλοι τους χρησιμοποιούν την εικονική ειρωνεία ως μέσο αντανάκλασης και κριτικής της κοινωνίας.

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα
Η Δρ. Sigal Barkai είναι επικεφαλής του μεταπτυχιακού προγράμματος (Μ.Εd) Visual Literacy – Arts Education στη Σχολή Καλών Τεχνών του κολλεγίου Kibbutzim στο Τελ Αβίβ του Ισραήλ. Είναι ερευνήτρια και επιμελήτρια της σύγχρονης ισραηλινής τέχνης. Στο παρελθόν διετέλεσε επιμελήτρια στο Μουσείο Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης Πετάχ Τίκβα (2005-2009) ενώ έκτοτε εργάστηκε ως ανεξάρτητη επιμελήτρια σε διαφόρους χώρους, όπως το Μουσείο Eretz Israel στο Τελ Αβίβ και το Μουσείο Τέχνης της Χάιφα. Έχει δημοσιεύσει πολυάριθμες εργασίες και άρθρα σχετικά με τις ισραηλινές εικαστικές τέχνες μέσα από μια φεμινιστική και κοινωνικοπολιτική ματιά, ανάμεσα στα οποία και το κεφάλαιο «Between the Joy of the Woman Castrator and the Silence of the Woman Victim: Following the Exhibition The Uncanny XX»/«Μεταξύ της χαράς της γυναίκας-ευνουχίστριας και της γυναίκας-θύμα: Ακολουθώντας την έκθεση The Uncanny XX» στο βιβλίο Sensational Pleasures in Cinema, Literature and Visual Culture: The Phallic Eye, που επιμελήθηκαν οι Gilad Padva and Nurit Buchweitz (Εκδ. Palgrave Macmillan, 2014). Η διδακτορική της εργασία με τίτλο «A Stage for Masculinities: Representations of Israeli soldiers in the theatre»/«Μια σκηνή για αρρενωπότητες: Αναπαραστάσεις ισραηλινών στρατιωτών στο θέατρο» υποβλήθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ το 2012. Από το 2011, εργάζεται στο Υπουργείο Παιδείας του Ισραήλ ως επόπτρια της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

Η διάλεξη οργανώνεται με την στήριξη της Πρεσβείας του Ισραήλ στην Κύπρο.

Η διάλεξη θα δοθεί στην Αγγλική Γλώσσα.